Ten tekst adresowany jest do początkujących fanów rowerów towarowych, ale wierzę że także doświadczeni użytkownicy mogą coś z niego wynieść. No i oczywiście dodać coś od siebie. Zachęcamy zatem do komentowania.

Jak wiadomo początki bywają są trudne, nie inaczej jest także z rowerem towarowym. Nim zapadnie decyzja o zakupie cargo  z reguły mijają tygodnie i miesiące analiz, to spory wydatek, a szkoda gdyby miało się okazać, że wymarzony pierwszy rower towarowy z jakiegoś powodu stoi i się kurzy. Dlatego warto podejść do sprawy systematycznie.

Szczerze i bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że to właśnie Babboe oferuje na polskim rynku rowery towarowe pierwszego wyboru. City, Big czy Mini są modelami cargo od których większość rodzin zaczyna swoją przygodę z tą formą transportu. Ale Babboe to nie tylko rowery z klasycznym napędem, nasza oferta obejmuje trzy półki cenowe i zarazem klasy rowerów: klasyczne, wyposażone w silnik w tylnej piaście oraz rowery premium z silnikami Yamaha i przerzutkami NuVinci.

Sprawą kluczową jest oczywiście…

 

wytypowanie odpowiedniego modelu

W jednym z wcześniejszych tekstów poruszałem ten temat. Zamiast zatem powtarzać go tu w całości powiem tylko skrótowo, że najważniejsze to wyjście od dobrej oceny swoich potrzeb – co lub kogo zamierzasz wozić? jak daleko? czy mieszkasz w pagórkowatej okolicy?

Bardzo ważna kwestia z którą każdy musi się zmierzyć to wybór między modelami dwu- i trzykołowymi. Klientom którzy proszę o pomoc w doborze roweru towarowego na start przypominam zawsze o tym, że to dwukołowy model, jak Babboe City czy Mini, w przeciwieństwie do trajków, prowadzi się tak jak normalny rower. Dwa koła oznaczają także mniejsze wymagania dotyczące infrastruktury. Nie masz w pobliżu domu zbyt wielu dróg rowerowych dobrej jakości? To znaczy, że zdecydowanie lepszym wyjściem będzie dla Ciebie właśnie rower dwukołowy. Podobnie jak dla mniej więcej 80% rodzin w Polsce.

Osobną sprawą jest to, czy rower na start powinien być wyposażony we wspomaganie elektryczne. To także zależy od oceny potrzeb. No i oczywiście zasobności portfela.

 

Testy, testy

Nim wybierzesz swój pierwszy rower towarowy dobrze oczywiście sprawdzić go samemu. Zapraszamy oczywiście do showroomu z rowerami cargo w Krakowie przy ul. Kamiennej 19B, gdzie do przetestowania mamy kilkanaście różnych modeli, ale to nie wszystkie możliwości.

Organizujemy pokazy rowerów towarowych w największych miastach. W roku 2019 byliśmy 2 razy w Warszawie, bieżący rok rozpoczęliśmy od wizyty we Wrocławiu. Gdy sytuacja okołowirusowa nieco się ustabilizuje na pewno do tego wrócimy. Planujemy odwiedzić w 2020 roku Warszawę, Wrocław, Poznań, a także inne miasta – o wszystkich takich imprezach będziemy informowali na naszej stronie facebookowej. Będziemy także z kilkoma rowerami na zlocie rowerów cargo w Lublinie we wrześniu.

Nie musisz na szczęście czekać aż prezentacja rowerów Babboe odbędzie się w Twoim mieście. Kilka współpracujących z nami sklepów oraz bardzo wielu naszych klientów udostępnia swoje rowery do jazd próbnych. W tej chwili już w każdym województwie i w każdym z dużych miast (nie tylko zresztą dużych) znajdzie się ktoś taki. Skontaktuj się z nami, a zorganizujemy dla Ciebie jazdę próbną.

Oprócz tego w kilkunastu miastach Polski rowery towarowe udostępniane są mieszkańcom w miejskich wypożyczalniach. Z reguły są to klasyczne Babboe Big. Sprawdź czy wypożyczalnia w Twoim mieście dysponuje tego typu sprzętem.

 

Używane – dlaczego nie, ale…

Z uwagi na cenę niektórzy decydują się na początek na zakup używanych Babboe. To naturalne rozwiązanie, jednak wiąże się z nim parę zagrożeń. Po pierwsze nie jest to najlepszy pomysł w przypadku rowerów elektrycznych, chyba że mamy absolutną pewność co do tego w jakim stanie znajduje się napęd i bateria. Po drugie – nie warto kupować zdezelowanych rowerów, które spędziły często całe lata na ulicy w Holandii. Bywa że po zakupie trzeba do takiego sprzętu dołożyć drugie tyle, by móc bez strachu wyjechać na ulicę. Często są to zresztą starsze rowery, wyposażone w trudno dostępne komponenty np. stary model hamulców bębnowych.

Po trzecie wreszcie warto upewnić się, że Twój pierwszy rower towarowy będzie pochodzi z legalnego źródła. Na portalach aukcyjnych pojawiają się czasem oferty rowerów Babboe w podejrzanie niskich cenach, bywa że brak im np. o-locka czyli blokady tylnego koła, co jest dość mocną wskazówką, że prawowity właściciel nie rozstał się z nim dobrowolnie.

Mocnym argumentem za tym by zdecydować się na zakup nowego roweru towarowego jest to, że relatywnie mało tracą one na wartości. Jeśli dbasz o swój rower to po 3 czy 5 latach użytkowania z pewnością uda Ci się sprzedać go za minimum 50-60% wyjściowej ceny.

Dodam, że w naszym outlecie oferujemy czasem rowery poprezentacyjne w dobrym stanie i pochodzące ze 100% pewnego źródła.

 

I coś jeszcze

Już na sam koniec parę drobnych porad.

Na pewno warto pomyśleć wcześniej o przechowywaniu swojego przyszłego roweru. Gdzie będzie na co dzień parkował i gdzie spędzi zimę? Jeśli nie masz takiego miejsca to pomyśl np. o pokrowcu na rower (a tu wersja na model trójkołowy).

Nie zapominaj o akcesoriach do roweru. Rowery Babboe w standardzie posiadają wyposażenie niezbędne do przewozu dzieci i bezpiecznej jazdy po mieście. Ogromną zaletą tej marki jest jednak szeroka paleta relatywnie tanich akcesoriów dobre jakości, po które często sięgają także użytkownicy innych marek. Taki drobiazg jak poduszka na ławkę znacząco podniesie komfort podróżowania Twoich dzieci, a dzięki namiotowi powrót z przedszkola w deszczu nie będzie żądnym problemem. Rozsądnym rozwiązaniem jest także zainwestowanie w solidnie zapięcie – łańcuch lub u-locka.