Z doświadczenia wiemy, że chęć przewożenia dzieci do przedszkola i szkoły stanowi jeden z głównych motywów, dla których nasi klienci wybierają Babboe dla swoich rodzin. Co jednak w sytuacji, gdy któryś z rodziców chciałby wozić więcej niż czwórkę, która mieści się w skrzyni naszych największych jak dotąd rowerów np. zabierając dzieciaki z sąsiedztwa? Wczesną wiosną 2018 r. do oferty Babboe wszedł model, który rozwiązuje tego rodzaju problemy: Babboe Max-E. To prawdziwy rowerowy autobus!
Wzmocniona konstrukcja
Max-E powstał wskutek przebudowy klasycznego Babboe Big. Ten doskonale znany trójkołowiec otrzymał nową, wydłużoną i wzmocnioną ramę przednią. Została ona wyposażona w całkiem przebudowany zestaw paneli ze sklejki. Pierwsza wyraźna różnica to drzwiczki zamontowane z przodu, służące wygodnemu wsiadaniu i wysiadaniu małych pasażerów. Obrys skrzyni został zmieniony, obecnie wychodzi ona ponad nadkola. W środku, zamiast dwóch ławek zamontowanych przodem i tyłem do kierunku jazdy, pojawiły się dwie ławki biegnące wzdłuż burt (i nad kołami zarazem), każda dla 3 dzieci. Cała 6 pasażerów zapięta jest pasami bezpieczeństwa.
Te zmiany spowodowały wydłużenie roweru do 229cm, ale – co niezwykle ważne – pozostałe wymiary nie uległy zmianie. W szczególności nie zmieniła się szerokość i tak jak w Big wynosi 89cm, co oznacza że Max-E wciąż mieści się w limicie szerokości roweru w rozumieniu polskiego prawa. Jak wiadomo pojazdy napędzane siłą ludzkich mięśni o szerokości powyżej 90cm są wózkami rowerowymi i nie mogą co do zasady korzystać z infrastruktury rowerowej.Jednocześnie wzrosła ładowność skrzyni roweru i wynosi ona 150kg, 50% więcej niż w przypadku Babboe Big.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Max-E został wyposażony w wydajniejsze niż standardowo stosowane wspomaganie elektryczne, oparte o silnik o mocy 350W, który można ograniczyć elektroniczne do 250W w przypadku poruszania się po drogach publicznych. Napęd odłącza się w momencie przekroczenia prędkości 20km/h, co jest elementem poprawiającym bezpieczeństwo. Również dla podniesienia bezpieczeństwa rower wyposażony został w hamulce tarczowe, silniejsze niż stosowane standardowo hamulce bębnowe.
Tworząc ten model Babboe nie zapomniało także o akcesoriach, do których należy m.in. namiot przeciwdeszczowy. Oprócz tego stosowane mogą być siedziska i foteliki przeznaczone dla Babboe Big.
Wszystkie te elementy tworzą z Babboe Max-E unikatowy produkt, zapełniający pustą jak dotąd niszę na rynku rowerów towarowych. Oprócz dużych rodzin z tego modelu mogą korzystać także szkoły, przedszkola, placówki opiekuńcze czy indywidualni opiekunowie. Od teraz podróżowanie nawet ze sporą grupą małych pasażerów może być niezwykłą przygodą.
Pełną specyfikację Max-E znajdziecie tutaj.